Egypt II.

30. června 2006 v 23:57 | kitiki |  Egypt
Luxor-docela v pohodě, protože jsme vstávali "až" v půl páty, ale to je detail. Nejdříve jsme se vypravili do Karnackého chrámu. Obrovská "síň" s destítkami sloupů mi učarovala. Stejně tak alej se Sfingami. Pravda, menšími než ty v Gíze, ale přesto moc hezkými. Rytby tisíce let staré, znázorňující ještě starší příběhy. Tak to je Karnak.

I když se podle pravidel Egyptského turisty nesmějí fotit, ochotně nám tam pózovali hlídači. Ač byl skutečně nádherný a obrovský, strávili jsme tam jen (pro průvodce zřejmě rekordní) hodinu. Za tak neskutečně krátkou dobu si zaujatý turista neprojde ani Pražský hrad, natož Karnacký chrám.
Ale musíme přece stihnout papyrusovou dílnu. To hodí průvodcům něco do kapsy. Dílnu už jsem viděla. Málokdo tam byl tak otrávený jako naše akční rodinka. Ale co se dá dělat. Tržby jsou tržby. Nakonec jsme přeci jen znovu naskákali do busíku a vyrazili vstříc novým zážitkům.
Malá zastávka u velkých soch. Memnonovy kolosy. Další památka kvůli které stojí do Egypta jet a vstávat na dovolené v půl páté. Zastavovali jsme u nich z neznámých důvodů celkem dvakrát, ale pokaždé si mě znovu získaly. Měly na mě podobný oživovací vliv jako Sfinga a pyramidy, ale to je jedno. Stala se nám tam taková zajímavá příhoda. Mamka rozdělovala mezi dětičky bonbónky. Spoustu dětiček a plná ruka bonbónků. Asi desetiletý kluk zbalil celou hrst a začal zdrhat. Ostatní dětičky, místo aby se za ním pustily, pustily se do nás. Že chtějí stejně jako onen klučina. To už je táta odháněl.
Když už byl připravený sebrat ze země nějaký kámen a odehnat děcka trochu drastičtějším způsobem, konečně se rozutekly. A pak nás čekala alabastrová dílna a co líp, Údolí králů. Bohužel jsme díky průvodci a zdrženému konvoji nestihli Hatšepsutin chrám, což mě dost roztrpčilo. Navštívili jsme tři hrobky. Ramesse XII., Ramesse VIII. a Merenptaha.Všechny tři byly nádherné a nad jejich výzdobou se prostě zatajoval dech. Co mě překvapilo asi nejvíc, bylo, že si obrázky na stěnách, stropech, podlahách-zkrátka všude, uchovaly díky vstřícnému podnebí jasné a krásné barvy. Tam nás potkala další zajímavá příhoda, nebo nehoda nebo jak tomu chcete říkat. V hrobkách se nesmělo fotit. Samozřejmě kromě několika asi 90%, kteří se za bakšiš nechali přemluvit a dovolili "take a photo". V jedné hrobce taťka fotil stěny nebo sarkofág nebo něco podobného. Najednou se za ním objevil hlídač, začal nadávat a rval mu foťák z rukou. Asi po deseti minutách, kdy polovina výpravy vůbec nechápala o co jde a druhá se svíjela smíchy, se domluvili na obchodu. Cigareta za foťák. Tomu se říká výhodný obchod.
Asi v sedm hodin večer jsme se opět srovnali do dlouhatánské řady a řítili se směr Hurgáda. A hajdy do hajan.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Andy Andy | 3. července 2006 v 9:08 | Reagovat

Ahojky egyptofilko. Hezký článek, jen je škoda, že jsou ty fotky tak malé a nejdou rozkliknout. Díky tomu vypadá Údolí(čko) králů jako kamenolom(eček) :-(.

PS: Ještě jsi mohla ukázat nějakou plastiku, kde jsou lidé vysochaní zpředu, a ne z profilu ;-).

Pa, přeji hezké a dlouhé prázdniny.

2 Jerry Jerry | E-mail | 4. července 2006 v 21:10 | Reagovat

Pěkně napsaný článek ,jenom škoda že je tak krátký.Chtělo by ho rozšířit ať se i my co jsem v Egyptě nikdy nebyli můžeme dozvědět něco navíc,než jsou obyčejné články v časopisech.Fotky jsou velmi pěkné ,je z nich patrno jak vyspělá kultura to musela být že po ní zbyli i po několika "TISÍCI LETECH " takové pamětihodnosti

3 Kitiki Kitiki | E-mail | 7. července 2006 v 22:13 | Reagovat

tedy Andy nechci se hádat. ale Údolí králů vypadá na první pohled jako kamenolom i ve skutečnosti.

Moc mě nenapadá, co tam mám psát. tak poraď Jerry :o)

4 Andy Andy | 11. července 2006 v 9:21 | Reagovat

Já myslím, že kdyby byla vidět prostřední třetina více zblízka, bylo by to poznat lépe (že to není kamenolom:) ). Prostě jsem se chtěl podívat na kvalitní fotku a tahle je tak prťavá, že je ze všech nejprťavější ;-).

5 haliwelky haliwelky | Web | 24. července 2006 v 11:56 | Reagovat

ahojky všichni!!!!!na mém blogu vám udělám na obědnávku třpitivé jméno!tak se koukněte stojí to za to

6 Andy Andy | 27. července 2006 v 20:54 | Reagovat

Ke svačině je přesnídávka a k obědu obědnávka:-). Hézký.

7 Invaze 2006 Invaze 2006 | 26. září 2006 v 10:41 | Reagovat

Goko raka suns

8 Invaze 2006 Invaze 2006 | 26. září 2006 v 10:41 | Reagovat

HP je ---Ole Liojle!!!!

9 Invaze 2006 Invaze 2006 | 26. září 2006 v 10:45 | Reagovat

Znáte nějakýho blba?

10 Peeta Peeta | Web | 1. října 2006 v 17:41 | Reagovat

jo, blbů znám hodně...

ale není téma nááááhodou EGYPT?!

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.